Κωνσταντίνος Μπάρκας
Βουλευτής Ν.Πρέβεζας

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

18|03|2020
Κώστας Μπάρκας: Ερώτηση για απρόσκοπτη παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, λόγω της πανδημίας

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατέθεσαν σαράντα τρεις (43) Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας, ζητώντας την ανάληψη πρωτοβουλιών, ώστε οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι της χώρας να παρέχουν απρόσκοπτη πρόσβαση σε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και σε όλο το φάσμα των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

Με την Ερώτησή τους οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προτείνουν, μεταξύ άλλων, την ανάγκη για άμεση αναστολή κάθε διακοπής σύνδεσης και επανασύνδεση όλων των συνδέσεων που έχουν διακοπεί λόγω οφειλών, την παροχή δωρεάν πακέτων χρόνου ομιλίας, sms και δεδομένων internet κινητής τηλεφωνίας στους πελάτες των εταιριών για όσο διάστημα είναι σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα, καθώς και την ελάφρυνση τρεχουσών οφειλών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών των επιχειρήσεων που έκλεισαν ή θα κλείσουν από τα αναγκαστικά περιοριστικά μέτρα.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμίζουν ότι οι εταιρίες ? πάροχοι τηλεπικοινωνιών έχουν μια μακρά πορεία στη χώρα και έχουν αποκομίσει μεγάλα κέρδη από το σύνολο του πληθυσμού που αποτελεί επί δεκαετίες το πελατολόγιό τους, αλλά που στην παρούσα συγκυρία δοκιμάζεται από μια απειλή για τη δημόσια υγεία, την κοινωνική συνοχή και την οικονομία εν γένει. Συνεπώς, η διατήρηση των παραπάνω στοιχείων μετά τη δοκιμασία της πανδημίας του κορωνοϊού είναι προς το συμφέρον και των εταιρειών. Αυτός, άλλωστε, είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους έχουν εντάξει εδώ και χρόνια στη στρατηγική τους δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, οι δαπάνες οι οποίες εξ άλλου εκπίπτουν από τη φορολογία, ιδίως στις περιπτώσεις που πραγματοποιούνται κατόπιν αιτήματος του Δημοσίου. Η ανάγκη για απρόσκοπτη παροχή των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών γίνεται ακόμα πιο επιτακτική αυτή την περίοδο, από τη στιγμή που μια σειρά από προληπτικά μέτρα και συστάσεις των Αρχών, όπως η τηλεργασία, αλλά και η κατ? οίκον παραμονή, απαιτεί για λόγους ασφαλείας των πολιτών και ομαλής λειτουργίας δημοσίων φορέων και επιχειρήσεων, την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως των πολιτών στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών.

Ακολουθεί αναλυτικά η Ερώτηση :

Αθήνα, 17 Μαρτίου 2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Θέμα: Πρωτοβουλίες για απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στις τηλεπικοινωνίες το διάστημα ισχύος των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας κορονοϊού

Έπειτα από την έναρξη της κατάστασης πανδημίας από τον νέο κορονοϊό, έχει ξεκινήσει σειρά εξελίξεων με ραγδαία αύξηση κρουσμάτων, οι οποίες οδήγησαν και αναμένεται να οδηγήσουν σε πρωτόγνωρες καταστάσεις στην κοινωνία με τη λήψη προληπτικών περιοριστικών μέτρων από τις Αρχές. Μέτρα όπως αυτά της αναστολής λειτουργίας σχεδόν όλων των καταστημάτων, εμπορίας και εστίασης, πέρα από την ανάγκη εφαρμογής τους για τον περιορισμό της διασποράς και των επιπτώσεων της  νόσου, αναμένεται ταυτόχρονα  να έχουν και ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες σε οικονομικό, αλλά και κοινωνικό επίπεδο εντός του γενικού πληθυσμού. Συνεπώς, ταυτόχρονα με τα περιοριστικά μέτρα, είναι απαραίτητο η Πολιτεία να αναλάβει αντισταθμιστικές πρωτοβουλίες για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και της όποιας οικονομικής δραστηριότητας. Πιο συγκεκριμένα, οι αυστηρές συστάσεις για περιορισμό των μετακινήσεων και διά ζώσης κοινωνικών επαφών, αλλά και οι αποφάσεις δημόσιων και ιδιωτικών φορέων για τηλεργασία και τηλεδιασκέψεις, απαιτούν την εξασφάλιση της απρόσκοπτης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των πολιτών και των επιχειρήσεων στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, προκειμένου να διεξάγεται ομαλά η λειτουργία δημοσίων φορέων και επιχειρήσεων. Επιπλέον, η πρωτόγνωρη κοινωνικά κατάσταση που αναμένεται να διαμορφωθεί με τον ευρύτατο περιορισμό των μετακινήσεων και των κοινωνικών επαφών, απαιτεί για λόγους κοινωνικής συνοχής, τη στήριξη της δυνατότητας επικοινωνίας μέσω τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

Ταυτόχρονα, οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες που αναμένεται να διαμορφωθούν, είναι πολύ πιθανό να αναγκάσουν συμπολίτες μας, ιδίως οικονομικά αδύναμων στρωμάτων, να μην μπορέσουν να αποπληρώσουν τις οφειλές τους προς τους παρόχους σταθερών και κινητών τηλεπικοινωνιών, γεγονός που άλλωστε συμβαίνει και διαχρονικά, ανεξαρτήτως περιοριστικών μέτρων. Η πρακτική των εταιρειών ? παρόχων τηλεπικοινωνιών είναι γνωστό ότι περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και διακοπές της σύνδεσης και της πρόσβασης των οικιακών και εταιρικών πελατών τους στις υπηρεσίες, λόγω οφειλών. Ωστόσο, στην ιδιαίτερη κατάσταση που βιώνει και αναμένεται να βιώσει το επόμενο διάστημα η χώρα μας, η διακοπή συνδέσεων σε πολίτες, είτε που εργάζονται εξ αποστάσεως, είτε περιορίζονται για λόγους προληπτικούς ή/και νοσούντες από τον κορονοϊό, θα έχει πολύ δυσμενείς επιπτώσεις στην καθημερινότητά τους, σε σχέση με το διάστημα πριν την έναρξη της κατάστασης πανδημίας και τη λήψη των περιοριστικών μέτρων.

Οι εταιρίες ? πάροχοι τηλεπικοινωνιών έχουν μια μακρά πορεία στη χώρα μας και έχουν αποκομίσει μεγάλα κέρδη από το σύνολο του πληθυσμού που αποτελεί επί δεκαετίες το πελατολόγιό τους, αλλά που στην παρούσα συγκυρία δοκιμάζεται από μια απειλή για τη δημόσια υγεία, την κοινωνική συνοχή και την οικονομία εν γένει. Συνεπώς, η διατήρηση των παραπάνω στοιχείων και μετά τη δοκιμασία της πανδημίας του κορονοϊού, είναι προς το συμφέρον και των εταιρειών. Αυτός, άλλωστε, είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους έχουν εντάξει εδώ και χρόνια στη στρατηγική τους δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, οι δαπάνες των οποίων εξ άλλου εκπίπτουν από τη φορολογία, ιδίως στις περιπτώσεις που πραγματοποιούνται κατόπιν αιτήματος του Δημοσίου.

Με βάση όλα τα παραπάνω, καθίσταται άμεση και αναγκαία η λήψη πρωτοβουλιών εκ μέρους της Πολιτείας για συνεννόηση με τις εταιρίες ? παρόχους τηλεπικοινωνιών για την εφαρμογή εκ μέρους τους δράσεων διευκόλυνσης πολιτών και επιχειρήσεων που πλήττονται σε όλα τα επίπεδα από τις επιπτώσεις την πανδημίας του κορονοϊού, για την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών. Συγκεκριμένες δράσεις που θα μπορούσαν να ληφθούν άμεσα είναι οι εξής:

  • Αναστολή, για όσο διάστημα χρειαστεί, κάθε διακοπής σύνδεσης και επανασύνδεση όλων των συνδέσεων που έχουν διακοπεί λόγω οφειλών.
  • Παροχή δωρεάν πακέτων χρόνου ομιλίας, sms και δεδομένων Internet κινητής τηλεφωνίας στους πελάτες τους, για όσο διάστημα είναι σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα, κατά τα πρότυπα των προσφορών που ήδη οι εταιρείες ενεργοποιούν σε περιόδους εορτών και διακοπών.
  • Ελάφρυνση τρεχουσών οφειλών των επιχειρήσεων που έκλεισαν ή θα κλείσουν αναγκαστικά από τα μέτρα που αποφασίζει η κυβέρνηση, για όσο διάστημα παραμείνουν κλειστές.

Επειδή τα τιμολόγια σταθερής και κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας παραμένουν σήμερα από τα υψηλότερα στην Ευρώπη.

Επειδή οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας έχουν αναπτύξει εδώ και χρόνια στρατηγική δράσεων στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και οι έκτακτες συνθήκες στην παρούσα συγκυρία απαιτούν αυξημένη ενεργοποίηση τέτοιων πρακτικών.

Επειδή η απρόσκοπτη πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως των πολιτών στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών στις συνθήκες που θα διαμορφωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα λόγω των περιοριστικών μέτρων και συστάσεων των Αρχών, αναμένεται να αποτελέσει έναν ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα διατήρησης της κοινωνικής συνοχής και προστασίας του κοινωνικού συνόλου.

Επειδή μια σειρά από προληπτικά μέτρα και συστάσεις των Αρχών, όπως η τηλεργασία, αλλά και η κατ? οίκον παραμονή, απαιτούν, για λόγους ασφαλείας των πολιτών και ομαλής λειτουργίας δημοσίων φορέων και επιχειρήσεων, την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως των πολιτών στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβει, ούτως ώστε οι εταιρίες ? πάροχοι τηλεπικοινωνιών της χώρας να προχωρήσουν σε δράσεις διευκόλυνσης της απρόσκοπτης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των πολιτών στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, ιδίως όσον αφορά την αναστολή κάθε διακοπής σύνδεσης και επανασύνδεση όλων των συνδέσεων που έχουν διακοπεί λόγω οφειλών, την παροχή δωρεάν πακέτων χρόνου ομιλίας, sms και δεδομένων Internet κινητής τηλεφωνίας στους πελάτες τους για όσο διάστημα είναι σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα, καθώς και την ελάφρυνση τρεχουσών οφειλών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών των επιχειρήσεων που έκλεισαν ή θα κλείσουν αναγκαστικά;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Κάτσης Μάριος

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αλεξιάδης Τρύφων

Αμανατίδης Ιωάννης

Αυγέρη Θεοδώρα

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Γεροβασίλη Όλγα

Γιαννούλης Χρήστος

Γκαρά Νατάσσα

Γκιόλας Ιωάννης

Δραγασάκης Ιωάννης

Ελευθεριάδου Σουλτάνα

Ζαχαριάδης Κώστας

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Κασιμάτη Νίνα

Λάππας Σπύρος

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπαλάφας Ιωάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Ιωάννης

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Παππάς Νικόλαος

Πέρκα Θεοπίστη

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Ιωάννης

Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)

Σκούφα Μπέττυ

Τζούφη Μερόπη

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φωτίου Θεανώ

Φίλης Νίκος

Χαρίτου Δημήτριος

Χατζηγιαννάκης Μίλτος

Χρηστίδου Ραλλία